K vodě jedině s knihou!

Hurá! Je to tady! Jedeme k moři! Neskutečné se stalo pravdou. Poletíme za mořskýma příšerama, Vilma konečně zjistí jak šumí moře, jak voní mořský vzduch a jak chutná pravý bulharský šopák. Nemůžu se dočkat. Jen to teda budu muset zvládnout bez všech těch Neurolů, Lexaurinů a podobných vymožeností, páč jsou na předpis a to už bych zařídit asi nestihla.

K moři se musí vzít kniha. To je jasná věc! Jakou si vezmu já, ještě přesně nevím, ale volba pro Vilmu je jasná. Vybrala jsem pro ni Pohádkový den princezny Vilmy od vydavatelství a nakladatelství ELTISK, která vyšla v edici Originální knihy. Ano, čtete správně. Hlavní postava se jmenuje stejně jako to moje malý pometlo. A né jen že se tak jmenuje, ale i se jí vzhledově podobá. Jde o personalizovanou knihu, která dítě jednoznačně zaujme. Zpočátku mi vadilo, že se tam jméno opakuje až příliš často, ale pak jsem pochopila, že je to záměr. Nejde jen o prvoplánovou personalizaci, ale také o to, naučit dítě, jak se jmenuje, písmenko po písmenku. Stejně tak datum narození, či místo kde žije.

Takováto kniha „na míru“ udělá službu i dalším knihám v dětské knihovničce. Díky ní totiž dítě získává k četbě pozitivní vztah. Především u starších dětí můžete očekávat opravdu nadšené reakce, protože hrdinou v knížce se člověk nestává každý den. Je to knížka, kterou se bude chlubit ostatním a je také proč.

No a co všechno můžete v knize ovlivnit? Vybrat můžete třeba barvu pleti, vlasů, či očí hlavního hrdiny. Bude žít tam, kde si budete přát. Narodí se ve stejný den, jako vaše dítko. Bude mít rád stejnou barvu a vlastnit kočku se stejným jménem jako máte doma. Dokonce i nejbližší kamarádi se v knize objeví a to se vyplatí! A aby i menší dítě pochopilo, že je kniha opravdu o něm a pro něj, najdete v úvodu věnováni s fotkou.

Příběh je jednoduchý a batoleti dobře srozumitelný. Já sama bych přivítala větší řádění na poli fabulací, nicméně přisuzuji to právě věku čtenáře. Pro starší děti budou příběhy jistě kulantnější. Mám tedy jen jednu malou výtku a ta se týká ilustrací, které jsou sice pěkné, ale na druhou stranu je to ten typ, který neurazí – nenadchne. Výrobci spolupracují s ilustrátory, kteří běžně pracují pro velká nakladatelství a v tom je asi ten háček.

Možná by právě někdo mladý a neotřelý dokázal dát těmto knížkám takové to cosi, co by je učinilo zcela jedinečnými. Někdo, kdo by jim dal styl a šmrnc a tím je povýšil ještě o stupínek výš. Ano vím, Adolf Born byl jen jeden, ale kdo hledá najde 😉 Je dost možné, že jsem zmlsaná tvorbou animátorů ze Zlína, jejichž postavičky mi zpříjemňovali tamní studium, holt profesionální deformace se někde projevit musí. I tak ale knihu jednoznačně doporučuji jako originální dárek pro všechny malé nezbedy.

Hodnocení Pihaté mámy je 90%.

Objednat tuto nebo jinou knížku z edice Originální knihy můžete na adrese: https://originalniknihy.cz/cs/